Injuries of foot and ankle in front seat passengers
- The number of injuries sustained by car occupants involving the head, thorax, spine, pelvis and the upper limbs have been reduced significantly during recent years. This is probably due to better safety features in the cars, especially the availability and usage of safety belts, airbags etc. Therefore one can notice clinically a relative increase in survivors of severe frontal crashes, but many of them have injuries to the lower extremities. To verify this, we analyzed the foot and ankle injuries of front seat passengers.
Verfasserangaben: | Hans Zwipp, R. Schubert, W. Schneiders |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:opus-bast-4062 |
Dokumentart: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 01.08.2012 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2007 |
Beteiligte Körperschaft: | Klinik und Poliklinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie <Dresden> |
Datum der Freischaltung: | 01.08.2012 |
Freies Schlagwort / Tag: | Analyse (math); Bein (menschl); Frontalzusammenstoß; Insasse; Konferenz; Sicherheit; Statistik (math); Verletzung; Vorne Analysis (math); Conference; Front; Head on collision; Injury; Leg (human); Safety; Statistics; Vehicle occupant |
Quelle: | 2nd International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research", S. 254-255 |
Institute: | Sonstige / Sonstige |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände |
collections: | BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden |
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 2nd International Conference on ESAR | |
Lizenz (Deutsch): | BASt / Link zum Urhebergesetz |