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Foot injuries in car occupants

  • The improvement of passive car security devices led to a reduction of injuries, especially of the head, the neck and the torso mainly due to the airbag function. The passenger's foot and ankle could not profit from this development. Some investigators even reported a progression of leg injuries (1). In this study, we investigated a current collective of patients with foot and ankle fractures or severe soft tissue injuries in relation with defined crash parameters. Special interest was paid to the car's footwell.

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Metadaten
Verfasserangaben:R. Schubert, I. Illert, H. Zwipp
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-4213
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):01.08.2012
Jahr der Erstveröffentlichung:2005
Beteiligte Körperschaft:Klinik und Poliklinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie <Dresden>
Datum der Freischaltung:01.08.2012
Freies Schlagwort / Tag:Bein (menschl); Fahrer; Frontalzusammenstoß; Fuß; Insasse; Knochenbruch; Konferenz; Ursache; Verletzung
Cause; Conference; Driver; Foot (not a measure); Fracture (bone); Head on collision; Injury; Leg (human); Vehicle occupant
Quelle:1st International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research", S. 270-273
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 1st International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

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