Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 11 von 38
Zurück zur Trefferliste

Automated crash computation of passenger car accidents based on the GIDAS database

  • For the estimation of the benefit and effect of innovative Driver Assistance Systems (DAS) on the collision positions and by association on the accident severity, together with the economic benefit, it becomes necessary to simulate and evaluate a variety of virtual accidents with different start values (e.g. initial speed). Taken into account the effort necessary for a manual reconstruction, only an automated crash computation can be considered for this task. This paper explains the development of an automated crash computation based on GIDAS. The focus will be on the design of the virtual vehicle models, the method of the crash computation as well as exemplary applications of the automated crash computation. For the first time an automated crash computation of passenger car accidents has been realized. Using the automated crash computation different tasks within the field of vehicle safety can be elaborated. This includes, for example, the calculation of specific accident parameters (such as EES or delta-V) for various accident constellations and the estimation of the economic benefit of DAS using IRFs (Injury Risk Functions).

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Michael Wagner, Lars Hannawald, Henrik Liers
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-13627
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):31.07.2015
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Beteiligte Körperschaft:Verkehrsunfallforschung an der Technischen Universität Dresden GmbH
Datum der Freischaltung:31.07.2015
Freies Schlagwort / Tag:Aktives Sicherheitssystem; Berechnung; Deutschland; Fahrerassistenzsystem; Konferenz; Numerisches Modell; Pkw; Schweregrad (Unfall; Simulation; Unfallrekonstruktion; Verletzung); Wirtschaftlichkeitsrechnung
Accident reconstruction; Active safety system; Car; Computation; Conference; Cost benefit analysis; Digital model; Driver assistance system; Germany; Severity (accid; Simulation; injury)
Quelle:6th International Conference on ESAR 2014
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 80 Unfallforschung
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 91 Fahrzeugkonstruktion
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 6th International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

$Rev: 13581 $