Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 1 von 4
Zurück zur Trefferliste

Injury estimation for Advanced Automatic Collision Notification (AACN) in Germany

  • This study aimed at developing an injury estimation algorithm for AACN technologies for Germany and compared them to findings based on Japanese data. The data to build and to verify the algorithm was obtained from the German in-depth Accident Database (GIDAS) and split into a training and a validation dataset. Significant input variables and the generalized linear regression model to predict severe injuries (ISS>15) were selected to maximize area under the receiver operating characteristic curve (AUC). Probit regression with the input parameter multiple impact, delta v, seatbelt use and impact direction gave the largest AUC of 0.91. Sensitivity of the algorithm was validated at 90% and specificity at 76% for an injury risk threshold of 2%. It appears that no major differences between Japan and Germany exist for injury estimation based on delta v and impact direction. However, far side impact and multiple crash events appear to be associated with a larger risk increase in the German data.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Nils Lubbe, Toru Kiuchi
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-13777
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):07.08.2015
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Beteiligte Körperschaft:Toyota Motor Europe
Datum der Freischaltung:07.08.2015
Freies Schlagwort / Tag:Deutschland; Fahrzeugteil (Sicherheit); Japan; Konferenz; Prognose; Regressionsanalyse; Schweregrad (Unfall; Unfallfolgemaßnahme; Unfallrekonstruktion; Verletzung; Verletzung)
Accident reconstruction; Conference; Estimation; Germany; Injury; Japan; Post crash; Regression analysis; Severity (accid; Vehicle safety device; injury)
Bemerkung:
Außerdem beteiligt: Toyota Motor Corporation, Vehicle Engineering Development Division
Quelle:6th International Conference on ESAR 2014
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 91 Fahrzeugkonstruktion
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 6th International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

$Rev: 13581 $