• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Influence of new car body design on emergency rescue

  • The share of high-tensile steel in car bodies has increased over the last years. While occupant safety has generally benefited from this measure, there is a potential risk that, as a result, rescue time may increase considerably. In more than 60% of all car occupant fatalities a technical rescue has been necessary. These are in particular those cases where occupants die immediately at the accident scene. Therefore, in these cases "rescue time" is a very sensitive parameter. In addition to the general analysis of the need of technical rescue and the actual rescue time depending on model years, the injury pattern of occupants requiring technical rescue will be analysed to provide advice for rescue teams. Furthermore, a detailed analysis of rescue measures for the most popular car models depending on the safety cell design is given.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Heiko Johannsen, G. Müller, Claus Pastor, R-D. Erbe, H.-G. Schlosser
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-5501
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):13.08.2012
Jahr der Erstveröffentlichung:2010
Beteiligte Körperschaft:Institut für Land- und Seeverkehr <Berlin> / Fachgebiet Kraftfahrzeuge
Datum der Freischaltung:13.08.2012
Freies Schlagwort / Tag:Alter; Analyse (math); Befreiung (Bergung); Dauer; Deutschland; Erste Hilfe; Frontalzusammenstoß; Karosserie; Konferenz; Pkw; Schweregrad (Unfall, Verletzung); Statistik; Verletzung; Wirbelsäule; Zeit
Age; Analysis (math); Body (car); Car; Conference; Extrication; First aid; Germany; Head on collision; Injury; Severity (accid, injury); Spinal column; Statistics; Time
Bemerkung:
Weitere beteiligte Körperschaften: Fahrzeugsicherheit Berlin e.V.; Berliner Feuerwehr; Klinik für Neurochirurgie, Berlin
Quelle:4th International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research", S. 176-183
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 91 Fahrzeugkonstruktion
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 4th International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

$Rev: 13581 $