Foot injuries in car occupants
- The improvement of passive car security devices led to a reduction of injuries, especially of the head, the neck and the torso mainly due to the airbag function. The passenger's foot and ankle could not profit from this development. Some investigators even reported a progression of leg injuries (1). In this study, we investigated a current collective of patients with foot and ankle fractures or severe soft tissue injuries in relation with defined crash parameters. Special interest was paid to the car's footwell.
Verfasserangaben: | R. Schubert, I. Illert, H. Zwipp |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:opus-bast-4213 |
Dokumentart: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 01.08.2012 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2005 |
Beteiligte Körperschaft: | Klinik und Poliklinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie <Dresden> |
Datum der Freischaltung: | 01.08.2012 |
Freies Schlagwort / Tag: | Bein (menschl); Fahrer; Frontalzusammenstoß; Fuß; Insasse; Knochenbruch; Konferenz; Ursache; Verletzung Cause; Conference; Driver; Foot (not a measure); Fracture (bone); Head on collision; Injury; Leg (human); Vehicle occupant |
Quelle: | 1st International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research", S. 270-273 |
Institute: | Sonstige / Sonstige |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände |
collections: | BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden |
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 1st International Conference on ESAR | |
Lizenz (Deutsch): | BASt / Link zum Urhebergesetz |