• Treffer 15 von 29
Zurück zur Trefferliste

Do learner gain sufficient braking capabilities at the end of education for collision avoidance?

  • The paper describes a test design to evaluate the braking behaviour in the course of the driver education. The results show that the braking capabilities increased during the driver education and the learning effects are the same for males and females. The evaluation limit is set to 6 m/s-². At the beginning of education, 50% of the drivers do not reach this limit, although the driver education car is equipped with an emergency brake assist, which is regularly installed in all vehicles since 2009. After the education, 100% of the drivers can reach the limit. The results are mapped to a collision avoidance scenario.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Daniel Beisel, Eckehard Schnieder
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-6532
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):05.09.2013
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Beteiligte Körperschaft:Institut für Verkehrssicherheit und Automatisierungstechnik <Braunschweig>
Datum der Freischaltung:05.09.2013
Freies Schlagwort / Tag:Bremse; Bremsung; Deutschland; Fahranfänger; Fahrausbildung; Fahrerassistenzsystem; Fahrgeschicklichkeit; Konferenz; Unfallverhütung; Versuch
Accident prevention; Brake; Braking; Conference; Driver assistance system; Driver training; Germany; Recently qualified driver; Skill (road user); Test
Quelle:5th International Conference on ESAR 2012
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 83 Unfall und Mensch
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 5th International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

$Rev: 13581 $