Comparison of standardised roughness measurement methods and friction potential tests under real conditions
- For the determination of the road surface roughness common methods have been established, like Skid Resistance Tester (SRT) or the Sideway-force Coefficient Routine Investigation Machine (SCRIM). Both methods are used to measure a comparable and reliable maximum friction potential value and to assess the quality of the road surface. However, the comparison of the measurements under real conditions and the results of measurements with SRT and SCRIM showed only minor correlations. The paper shows the comparison between these standardised methods and real vehicle braking tests and discusses the results.
Verfasserangaben: | G. Müller, S. Müller |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hbz:opus-bast-18203 |
Dokumentart: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 17.10.2017 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2017 |
Beteiligte Körperschaft: | Technische Universität Berlin. Fachgebiet Kraftfahrzeugtechnik |
Datum der Freischaltung: | 17.10.2017 |
Freies Schlagwort / Tag: | Bremsung; Deutschland; In situ; Konferenz; Kontakt Reifen-Straße; Korrelation [math; Messung; Oberflächentextur; Prüfverfahren; Reibung; Reibungsbeiwert; Versuch; stat] Braking; Coefficient of friction; Conference; Contact (tyre road); Correlation (math, stat); Friction; Germany; In situ; Measurement; Surface texture; Test; Test method |
Quelle: | 7th International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research" 2016 |
Institute: | Sonstige / Sonstige |
DDC-Klassifikation: | 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten |
collections: | BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 23 Deckeneigenschaften |
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 7th International Conference on ESAR | |
Lizenz (Deutsch): | BASt / Link zum Urhebergesetz |