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Self-protection and partner-protection for new vehicles (UNECE R94 amendment)

  • This work aims at bringing evidence for mass incompatibility in frontal impact for cars built according to the UNECE R94 regulation. French national injury accidents database census for years 2005 to 2008 were used for the analysis. The heterogeneity of frontal self-protection among cars of different masses is investigated, as well as the partner protection parameter offered by these cars. The last part of the analysis deals with the estimation of the benefit, in terms of fatal and severe injuries avoided, if crashworthiness was harmonized for the whole fleet of vehicle. This calculation is done for France and is extended to all Europe.

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Verfasserangaben:C. Cauvel, S. Cuny, G. Favergon, N. Bertholon, P. Delannoy
URN:urn:nbn:de:hbz:opus-bast-5587
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):14.08.2012
Jahr der Erstveröffentlichung:2010
Beteiligte Körperschaft:Laboratory of Accidentology, Biomechanics and Human Behavior <Nanterre>
Datum der Freischaltung:14.08.2012
Freies Schlagwort / Tag:Analyse (math); Europa; Fahrzeug; Fahrzeugflotte; Frankreich; Frontalzusammenstoß; Gewicht; Homogenität; Konferenz; Schweregrad (Unfall, Verletzung); Statistik; Tödlicher Unfall; Verletzung; Verminderung; Wirtschaftlichkeitsrechnung
Analysis (math); Conference; Cost benefit analysis; Decrease; Europe; Fatality; Fleet of vehicles; France; Head on collision; Homogeneity; Injury; Severity (accid, injury); Statistics; Vehicle; Weight
Bemerkung:
Weitere beteiligte Körperschaften: CEESAR - European Center of Safety Studies and Risk Analysis, Nanterre; Safran Engineering, Montigny le Bretonneux
Quelle:4th International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research", S. 36-47
Institute:Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 91 Fahrzeugkonstruktion
BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 4th International Conference on ESAR
Lizenz (Deutsch):License LogoBASt / Link zum Urhebergesetz

$Rev: 13581 $