• Treffer 1 von 3
Zurück zur Trefferliste

Impacts des poids lourds sur les infrastructures

Impacts from truck traffic on road infrastructure

  • Economic constraints nowadays require transporting greater volumes of freight at lower cost. Yet, physical profiles of trucks do not all generate the same effects on road infrastructure for a given tonnage hauled. The objective then lies in finding an optimal service level that reduces the damage caused to infrastructure. Results derived for the impact of trucks on pavements are presented. The impact of truck traffic trends on road bridges will also be discussed.rn

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Franziska Schmidt, Klaus-Peter Glaeser, Pierre Hornych, Jean-Michel Piau, Bernard Jacob
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Mehrsprachig
Datum der Veröffentlichung (online):17.09.2015
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Beteiligte Körperschaft:Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux (Paris)
Datum der Freischaltung:17.09.2015
Freies Schlagwort / Tag:Abnutzung; Asphaltstraße (Oberbau); Brücke; Lkw; Optimum; Pavement Management System; Spurrinne; Verkehr
Bridge; Flexible pavement; Lorry; Optimum; Pavement management system; Rutting (wheel); Traffic; Wear
Quelle:Routes/Roads. - No. 358 (2013), S. 74-83
Institute:Abteilung Fahrzeugtechnik / Abteilung Fahrzeugtechnik
Sonstige / Sonstige
DDC-Klassifikation:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten
collections:BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 22 Entwurf von Verkehrsinfrastruktur
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 24 Brückenentwurf
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 60 Unterhaltung

$Rev: 13581 $