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InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) zugänglich unter
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An overview of car occupant fatalities in the European countries

Yannis, George ; Laiou, Alexandra ; Folla, Katerina ; Pavlou, Dimosthenis ; Bauer, Robert ; Machata, Klaus ; Brandstaetter, Christian ; Thomas, Pete ; Kirk, Alan

Originalveröffentlichung: (2017) 7th International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research" 2016
pdf-Format:
Dokument 1.pdf (735 KB)

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Freie Schlagwörter (Deutsch): Analyse (math) , Deutschland , Insasse , Konferenz , EU , Pkw , Tödlicher Unfall , Unfall, Unfallrekonstruktion , Untersuchung am Unfallort , Ursache , Verletzung , Zeitreihe (stat)
Freie Schlagwörter (Englisch): Accident , Accident reconstruction , Analysis (math) , Car , Cause , Conference , EU , Fatality , Germany , Injury , Occupant (veh) , On the spot investigation , Passenger , Trend (stat)
Collection 1: BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 7th International Conference on ESAR
Collection 2: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
Collection 3: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 81 Unfallstatistik
Collection 4: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 80 Unfallforschung
Institut: Sonstige
DDC-Sachgruppe: Ingenieurwissenschaften
Sonstige beteiligte Institution: National Technical University of Athens
Dokumentart: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2017
Publikationsdatum: 17.10.2017
Bemerkung: Außerdem beteiligt: Kuratorium fü Verkehrssicherheit (Austrian Road Safety Board); Loughborough University
Kurzfassung auf Englisch: Car occupants have a high level of mortality in road accidents, since passenger cars are the prevalent mode of transport. In 2013, car occupant fatalities accounted for 45% of all road accident fatalities in the EU. The objective of this research is the analysis of basic road safety parameters related to car occupants in the European countries over a period of 10 years (2004-2013), through the exploitation of the EU CARE database with disaggregate data on road accidents. Data from the EU Injury Database for the period 2005 - 2008 are used to identify injury patterns, and additional insight into accident causation for car occupants is offered through the use of in-depth accident data from the EC SafetyNet project Accident Causation System (SNACS). The results of the analysis allow for a better understanding of the car occupants' safety situation in Europe, thus providing useful support to decision makers working for the improvement of road safety level in Europe.