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InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) zugänglich unter
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Spine injuries in vulnerable road users – a technical and medical analysis of 14295 injured pedestrians, bicycle and motorbike users

Müller, Christian W. ; Otte, Dietmar ; Decker, Sebastian ; Stübig, T. ; Johannsen, Heiko ; Brand, Stephan ; Krettek, Christian

Originalveröffentlichung: (2017) 7th International Conference on ESAR "Expert Symposium on Accident Research" 2016
pdf-Format:
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Freie Schlagwörter (Deutsch): Analyse (math) , Deutschland , Fußgänger , Knochenbruch , Konferenz , Motorradfahrer , Radfahrer , Risiko , Schweregrad (Unfall, Verletzung) , Unfall , Ungeschützter Verkehrsteilnehmer , Verletzung , Wirbelsäule
Freie Schlagwörter (Englisch): Accident , Analysis (math) , Conference , Cyclist , Fracture (bone) , Germany , Injury , Motorcyclist , Pedestrian , Risk , Severity (accid, injury) , Spinal column , Vulnerable road user
Collection 1: BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 7th International Conference on ESAR
Collection 2: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
Collection 3: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 80 Unfallforschung
Institut: Sonstige
DDC-Sachgruppe: Medizin
Sonstige beteiligte Institution: Klinik für Unfallchirurgie (Hannover)
Dokumentart: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2017
Publikationsdatum: 13.10.2017
Bemerkung: Außerdem beteiligt: Medizinische Hochschule Hannover, Verkehrsunfallforschung
Kurzfassung auf Englisch: To elucidate the risk of pedestrians, bicycle and motorbike users, data of two accident research units from 1999 to 2014 were analysed in regard to demographic data, collision details, preclinical and clinical data using SPSS. 14.295 injured vulnerable road users were included. 92 out of 3610 pedestrians ("P", 2.5%), 90 out of 8307 bicyclists ("B", 1.1%) and 115 out of 4094 motorcycle users ("M", 2.8%) were diagnosed with spinal fractures. Thoracic fractures were most frequent ahead of lumbar and cervical fractures. Car collisions were most frequent mechanism (68, 62 and 36%). MAIS was 3.8, 2.8 and 3.2 for P, B and A with ISS 32, 16 and 23. AIS-head was 2.2, 1.3 and 1.5). Vulnerable road users are at significant risk for spine fractures. These are often associated with severe additional injuries, e.g. the head and a very high overall trauma severity (polytrauma).