Eingang zum Volltext in OPUS

Hinweis zum Urheberrecht

InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) zugänglich unter
URL: http://bast.opus.hbz-nrw.de/volltexte/2015/1542/


Analysis of pedestrian leg contacts and distribution of contact points across the vehicle front

Barrow, A. ; Reeves, C. ; Carroll, Jolyon A. ; Cuerden, Richard ; Liers, Henrik ; Marschner, Mario ; Broertjes, P.

Originalveröffentlichung: (2015) 6th International Conference on ESAR 2014
pdf-Format:
Dokument 1.pdf (408 KB)

Bookmark bei Connotea Bookmark bei del.icio.us
Freie Schlagwörter (Deutsch): Bein , Deutschland , Fußgänger , Konferenz , Pkw , Schweregrad (Unfall, Verletzung) , Seite , Unfall , Unfallrekonstruktion , Vereinigtes Königreich , Verletzung , Vorn
Freie Schlagwörter (Englisch): Accident , Accident reconstruction , Car , Conference , Edge , Front , Germany , Injury , Lateral , Leg (human) , Pedestrian , Severity (acid, injury) , United Kingdom
Collection 1: BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 6th International Conference on ESAR
Collection 2: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 84 Personenschäden
Collection 3: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 80 Unfallforschung
Institut: Sonstige
DDC-Sachgruppe: Ingenieurwissenschaften
Sonstige beteiligte Institution: Transport Research Laboratory (Wokingham)
Dokumentart: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2015
Publikationsdatum: 11.09.2015
Bemerkung: Außerdem beteiligt: Verkehrsunfallforschung der TU Dresden GmbH, Europäische Kommission, Generaldirektion Unternehmen und Industrie
Kurzfassung auf Englisch: Determining the risk to pedestrians that are impacted by areas of the front bumper not currently regulated in type-approval testing requires an understanding of the target population and the injury risk posed by the edges of the bumper. National statistics show that approximately 10% of all accident casualties are pedestrians, with 20% to 30% of these pedestrian casualties being killed or seriously injured. However, the contact position across the front of the bumper is not recorded in national statistics and so in-depth accident databases (OTS, UK and GIDAS, Germany) were used to examine injury risk in greater detail. The results showed that some injury types and severities of injuries appear to peak around the bumper edges. Although there are sometimes inconsistencies in the data, generally there is no evidence to suggest that the edges of the bumper are less likely to be contacted or cause injury.