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InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) zugänglich unter
URL: http://bast.opus.hbz-nrw.de/volltexte/2015/1417/


Automated crash computation of passenger car accidents based on the GIDAS database

Wagner, Michael ; Hannawald, Lars ; Liers, Henrik

Originalveröffentlichung: (2015) 6th International Conference on ESAR 2014
pdf-Format:
Dokument 1.pdf (1.893 KB)

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Freie Schlagwörter (Deutsch): Aktives Sicherheitssystem , Berechnung , Fahrerassistenzsystem , Deutschland , Konferenz , Numerisches Modell , Pkw , Schweregrad (Unfall, Verletzung) , Simulation , Unfallrekonstruktion , Wirtschaftlichkeitsrechnung
Freie Schlagwörter (Englisch): Accident reconstruction , Active safety system , Car , Computation , Conference , Cost benefit analysis , Digital model , Driver assistance system , Germany , Severity (accid, injury) , Simulation
Collection 1: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 91 Fahrzeugkonstruktion
Collection 2: BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 6th International Conference on ESAR
Collection 3: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 80 Unfallforschung
Institut: Sonstige
DDC-Sachgruppe: Ingenieurwissenschaften
Sonstige beteiligte Institution: Verkehrsunfallforschung an der Technischen Universität Dresden GmbH
Dokumentart: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2015
Publikationsdatum: 31.07.2015
Kurzfassung auf Englisch: For the estimation of the benefit and effect of innovative Driver Assistance Systems (DAS) on the collision positions and by association on the accident severity, together with the economic benefit, it becomes necessary to simulate and evaluate a variety of virtual accidents with different start values (e.g. initial speed). Taken into account the effort necessary for a manual reconstruction, only an automated crash computation can be considered for this task. This paper explains the development of an automated crash computation based on GIDAS. The focus will be on the design of the virtual vehicle models, the method of the crash computation as well as exemplary applications of the automated crash computation. For the first time an automated crash computation of passenger car accidents has been realized. Using the automated crash computation different tasks within the field of vehicle safety can be elaborated. This includes, for example, the calculation of specific accident parameters (such as EES or delta-V) for various accident constellations and the estimation of the economic benefit of DAS using IRFs (Injury Risk Functions).