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InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) zugänglich unter
URL: http://bast.opus.hbz-nrw.de/volltexte/2015/1405/


Accident simulation and reconstruction for enhancing pedestrian safety: issues and challenges

Hamdane, Hedi ; Serre, Thierry ; Anderson, Robert ; Yerpez, Joël

Originalveröffentlichung: (2015) 6th International Conference on ESAR 2014
pdf-Format:
Dokument 1.pdf (549 KB)

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Freie Schlagwörter (Deutsch): Fußgänger , Unfall, Unfallrekonstruktion
Freie Schlagwörter (Englisch): Accident , Pedestrian , Reconstruction (accid)
Collection 1: BASt-Beiträge / Tagungen / International Conference on ESAR / 6th International Conference on ESAR
Collection 2: BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 83 Unfall und Mensch
Institut: Sonstige
DDC-Sachgruppe: Ingenieurwissenschaften
Sonstige beteiligte Institution: Laboratoire Mécanismes d'Accidents
Dokumentart: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2015
Publikationsdatum: 29.07.2015
Bemerkung: Außerdem beteiligt: Centre for Automotive Safety Research (Adelaide); Laboratoire de Biomécanique Appliquée (Marseille)
Kurzfassung auf Englisch: The enhancement of pedestrian safety represents a major challenge in traffic accidents. This study allows a better understanding of the issues in pedestrian protection. It highlights the potential of in-depth studies in identifying relevant crash parameters interfering in the pedestrian safety. A computational simulation tool was developed to reconstruct pedestrian real-world crashes. A sample of 100 in-depth accident cases was reconstructed from two sources: 40 crashes provided by IFSTTAR-LMA and 60 crashes from CASR. To exemplify the methodology, two accident cases from each database were illustrated. A description of the sample of crashes was presented including the travel and impact speed of the vehicle, the driver reaction, the pedestrian walking speed, the scene configuration with the eventual obstacles, etc. This detailed description is pointing to the major factors affecting the limits of pedestrian safety systems.